DOLAR 32,8248 0.04%
EURO 35,2439 -0.18%
ALTIN 2.451,13-1,53
BITCOIN %
İstanbul
24°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Ramazan’da uyku düzenine dikkat
1498 okunma

Ramazan’da uyku düzenine dikkat

ABONE OL
11 Haziran 2024 00:57
Ramazan’da uyku düzenine dikkat
0

BEĞENDİM

ABONE OL

15 Mart Dünya Uyku Günü’ydü. İyi bir uyku güne enerji dolu başlamanın ve gün içerisindeki tüm metabolik süreçleri düzenlemenin anahtar noktası. Günde kaç saat uyuduğunuz özellikle Ramazan Ayı’nda kendinize sormanız gereken soruların başında geliyor. Öyle ki Ramazan’da oruç tutan bireylerin sahur-iftar döngüsünde uyku düzenlerinde bir takım değişiklikler ortaya çıkabiliyor. Cevabınız beş saat ve altında ise lütfen dikkat. Kısa uyku süresi birden fazla kronik hastalık görülme riskine sebep olabiliyor.

Az uyku diyabet riskini artırıyor

Düzensiz uykunun insülin duyarlılığınızı etkileyebileceğini biliyor musunuz? Mart ayının ilk haftasında JAMA dergisinde yayımlanan araştırmada katılımcılar 10 yılı aşkın süre boyunca takip edilmiş, uyku ve tip2 diyabet riski arasındaki ilişki değerlendirilmiş. Günde yalnızca üç ile beş saat uyuyan yetişkinlerin tip 2 diyabete yakalanma riskinin daha yüksek olduğu belirtiliyor. Üstelik kronik uyku yetersizliğinin tek başına sağlıklı beslenmeyle telafi edilemediğinin de altı çizilmiş.

PLOS One dergisinde yayınlanan bir diğer çalışmada ise beş saat veya daha az uyuyan 50 yaş ve üzeri bireylerin yaşlandıkça daha çok sağlık problemleriyle mücadele ettiği belirtiliyor. Bu nedenle en az altı saat uyumak, özellikle de 23.00-05.00 saatleri arasında uyuyor olmak sağlıklı bir yaşam için önemli. Öyle ki vücut sirkadiyen ritimde Güneş’le yani doğal ışıkla beraber uyanıyor ve harekete geçiyor. Ramazan Ayı’nda standart bir uyku düzeninden bahsetmek pek mümkün değil fakat normalde uyuduğunuz saatten 1.5-2 saat önce uyuyarak sahura kadar yeterli uyku aldığınızdan emin olmanızı öneririm. Aynı saatte uyuyup aynı saatte uyanma alışkanlığı da burada size fayda sağlayacaktır. İftar saatinden sonra kafein içeriğinden çay, kahve tüketimine dikkat ederek yerine uykuya dalmanızı kolaylaştıracak melisa, papatya çaylarını tercih edebilirsiniz.

Uykularınızı kaçıran şüpheli

Son zamanlarda huzursuzluk, sık sık uykudan uyanma, sabah yorgun kalkma gibi problemler yaşıyor musunuz? Cevabınız evet ise tuz tüketiminizi gözden geçirmenizi öneririm, neden mi? Geçtiğimiz hafta aynı zamanda Dünya genelinde ‘Tuza Dikkat Haftası’ olarak kutlandı, ortak ise tuz tüketiminde farkındalık yaratmaktı. Yapılan çalışmalar akşam yemeğinde yoğun sodyum tüketiminin kan basıncı ile sıvı tutulumunda artışa ve bunun da uyku bozukluğuna neden olduğunu gösteriyor. Örneğin sahurda yüksek tuz içerikli bir alternatif tükettiğinizi düşünelim. Sadece bir öğününde günlük almanız gereken sodyum miktarının fazlasını alabilirsiniz. Dünya Sağlık Örgütü günlük kişi başı tuz tüketimini 5-6 gram olarak öneriyor ve bu miktarı bir çay kaşığı olarak düşünebilirsiniz. İftar-sahur döngünüzde ilave tuz tüketiminden kaçının, paketli, işlenmiş gıdaların da da tuz açısından risk yaratabileceğini unutmayın.

Sahurda televizyon ve telefonlara veda

Uykusuzluğun ana sebeplerinden biri maalesef ki maruz kaldığımız ışık kirliliği… Bu ay ekran sürenizi takip edip azaltmaya ne dersiniz? Sahurda televizyon veya telefondan uzak durmaya çalışın. Gece yatarken ise gerek olmadıkça masa lambası dahil yapay ışık kaynaklarından uzak durun. Odanızın tamamen karartılmış olması da melatonin salınımı için önemli noktalardan.

Uyku öncesi nefes egzersizi ve meditasyon yaparak bedeninizi rahatlatabilirsiniz.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
erzurum escortdedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelermatadorbethukuk forumevden eve nakliyaterzurum escortŞehirler Arası Nakliyateşya depolamaşehirler arası nakliyatizmit escortDeneme bonusu veren sitelerhabercasibomeşya depolamaistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forumcasibom
deneme bonusu veren siteler kullanıcıların oyun stratejileri geliştirmelerine ve bu stratejileri test etmelerine yardımcı olur. Kullanıcılar, herhangi bir kayıp riski olmadan farklı stratejileri deneyebilir ve hangi stratejilerin daha etkili olduğunu belirleyebilirler.
bahis siteleri spor müsabakaları ve casino oyunları için çeşitli seçenekler sunar. Türkiye'deki bahis siteleri, kullanıcıların spor bilgilerini kullanarak kazanç elde etmesini sağlar. Güvenilir bahis siteleri, kullanıcı bilgilerini korur ve lisanslıdır. Promosyonlar ve bonuslar, kullanıcıları siteye çeker